Check-in Greekday
Ver.1 YANGYANG
OVERVIEW
"Check-in Greekday"는 그릭요거트 브랜드 '그릭데이'의 종합 브랜드 캠페인입니다.
브랜드 캠페인 기획, 고객 경험 기획, 총 2회차의 팝업스토어 런칭 및 콘텐츠 제작을 총괄하여 진행했습니다.
본 행사인 1차 행사는 강원도 양양에서 '그리스의 휴식' 컨셉으로 8월 중 3일간의 팝업스토어 형태로 진행되었으며,
그리스식 브런치와 그리스 휴양지의 컨셉을 재현하여 '그릭데이' 브랜드가 전하고 싶은 휴식, 이국적인 경험, 여유에 대한 경험을 제공했습니다.
"Check-in Greekday" is a comprehensive brand campaign of Greek yogurt brand 'Greekday'.
We oversaw brand campaign planning, customer experience planning, launching a total of 2 pop-up stores and content production.
The first event was held as a pop-up store for three days in August under the concept of 'relaxation in Greece' in Yangyang, Gangwon-do.
We reproduced the concept of a Greek brunch and a Greek resort to provide customers with the relaxation, exotic experience, and relaxation
that the 'Greek Day' brand wanted to offer.


본 프로젝트는 2023년 1월 5일, Adobe Behance 그래픽 디자인 분야 추천 프로젝트에 선정되었습니다.
This project was selected as a recommended field for Adobe Behance 'Graphic Design'.
POP-UP STORE STILLS
SET & PROP DESIGN
LOGO PLAY
VIDEO
RECAP VIDEO(60')
PROMOTION VIDEO(30')
PROMOTION VIDEO(10', for Instagram story)
CREDIT
CLIENT. 스위트바이오
PRODUCTION. 오프스튜디오
LAUNCH DATE. August, 2022
Executive Producer. 김현미
Campaign Director. 육지혜
Producer. 김아름(스위트바이오)
Brand Director. 스위트바이오 브랜드마케팅팀
On-set Producer. 육지혜
Production Manager. 스위트바이오 브랜드마케팅팀
Video. 김진근
Photo. 고성호